Nu är speedwaytrupperna spikade, så redan nu kan det börjas spekuleras om nästa säsong.
Det man kan konstatera nu när trupperna är färdigställda är att några klubbar mestadels har byggt vidare på de trupper man hade senaste säsongen medan andra har gjort om sina rejält.
Vilket av alternativen som blir mest lyckat återstår att se.
En annan sak man kan konstatera är att elitserien 2020 kommer att bestå av två skikt.
I nuläget känns det ganska givet vilka sex lag som går vidare till SM-slutspelet, och det är Dackarna, Indianerna, Lejonen, Smederna, Vetlanda samt Västervik Speedway.
Hur den inbördes ordningen sedan kommer att sluta är väldigt ovisst att sia om så här ett halvår innan första heatet körs.
Helt klart är att kampen om de två första platserna i elitserien som innebär en direktplats till semifinalerna kommer att bli knivskarp.
För så pass jämna är de sex lagen. Mycket kommer att handla om dagsform på förarna och vilka förare som drabbas av skador. För tyvärr så är det så i denna sport att skador är något man får räkna med.
En allvarlig skada på "fel förare" kan bli väldigt förödande för vissa klubbar medan andra klubbar inte är lika känsliga.
Det andra skiktet kommer att bestå av de tre klubbarna som missar SM-slutspelet och det tror jag blir Masarna, Piraterna samt Rospiggarna.
Jag har väldigt svårt att se att något av dessa lag ska kunna ta något de sex främsta platserna.
Efter en turbulent höst fick Piraterna ihop ett lag efter idogt arbete av nye lagledaren Daniel Davidsson. I och med att Motalalaget var sist ut på marknaden så fick de ta lite av det som hade blivit över eller de förare som de andra klubbarna inte vill ha.
Nu kan Piraterna ha ett ess i rockärmen i Greg Hancock, som eventuellt kan plockas in under säsongen.
Mitt tips ett halvår innan serien drar igång: 1) Vetlanda, 2) Västervik, 3) Smederna, 4) Dackarna, 5) Lejonen, 6) Indianerna, 7) Rospiggarna, 8) Masarna, 9) Piraterna.
Jag vill dock höja ett varningens finger för Lejonen, som i stort sett fått behålla hela sina trupp. Ett oerhört jämnt lag utan några storstjärnor. Får lagledaren Anders Fröjd fart på sina förare kan de sätta käppar i hjulen för många av motståndarna.
Åtta av GP-förarna kommer inte att köra i elitserien 2020 i dagsläget, men räkna med att de kommer få samtal från lagledare när det inte har gått som man tänkt sig eller har drabbats av skador.