LÄS MER: "Vi kan röra nästan vilket lag som helst"
Målsättningen inför säsongen var att gå till SM-slutspel och tack vare två övertygande insatser i de två sista matcherna så säkrade nykomlingen Västervik Speedway en plats bland de sex bästa lagen.
Så oavsett hur det går mot Vetlanda så är Västerviks säsong godkänd, men känner jag lagledaren Morgan Andersson och flera av lagets förare rätt så är man inte nöjda med att bara ha gått till slutspel.
Nu vill Västervik självklart ställa till det för de mer etablerade lagen.
De två segrarna mot Masarna och Indianerna måste ha gett flera av förarna en rejäl skjuts framåt i självförtroendet istället för att gå in slutspelet med huvudbry.
LÄS MER: Västervik visar storform inför slutspelet
En förare som har klivit fram i de senaste matcherna är polske junioren Bartosz Smektala. Han har blandat och gett ganska friskt under säsongen, men i de två senaste matcherna har han visat upp en helt annan körning och det har gett resultat i poängprotokollet.
Det blev 12+2 mot Masarna, visserligen mot ett ihåligt motstånd, men Smektala visade upp den körning som han bjöd på i premiären i våras. Smektalas problem har varit bortaplan. Inte så konstigt med tanke på att han inte har varit på banorna tidigare, men mot Indianerna fick Smektala ett skönt besked efter bland annat två heatsegrar. I sitt sista heat besegrades VM-ledaren Tai Woffinden.
Historiskt sett var Vetlanda det sämsta alternativet för Västervik när det blev klart hur SM-kvartsfinalerna kommer att köras.
– Nej! var Morgan Andersson första spontana kommentar när jag meddelade honom att Vetlanda hade valt Västervik och att laget tänker börja på hemmaplan.
Vetlanda på Motorstadion är en av svåraste matcherna i svensk speedway. Den så kallade "travbanan" har ställt till det för många etablerade förare trots att de har varit där vid ett flertal tillfällen. Många har svårt att komma underfund med materialet som består mestadels av sand.
Jag har roat mig med att rota lite i historiken och det är ingen rolig läsning för Västerviks supportar. Senaste segern i Vetlanda kom 2007. Sedan dess har det blivit klara förluster – 2010 med åtta poäng, annars med tvåsiffrigt.
För Västerviks del gäller det nu att försöka få stopp på Vetlandas topptrio Artem Laguta, Bartosz Zmarzlik och Leon Madsen, som alla återfinns bland de sex främsta i snittlistan, om det ska finnas någon spänning kvar till returen i Västervik.
Det blev en klar förlust för ett par veckor sedan i Vetlanda, men fördelen är att Västerviks förare nyligen körde där och förhoppningsvis kan man dra några fördelar av detta i jakten på att nå en plats i SM-semifinalen.