Till den här säsongen har VIK, i pandemins spår, tvingats till att fylla hallen virtuellt, vilket varit temat för såväl höstens som vårens VIK-kronor. Mot BIK Karlskoga i onsdags blev det inte bara tre poäng till laget utan också ett rejält tillskott i kassan.
– Det gav drygt 400.000 kronor, berättar Stefan Jillehed från klubbens marknadssektion.
Tillsammans med höstens match har VIK dragit in runt 900.000.
– En siffra vi är nöjda med. En del av de större klubbarna brukar vara nöjda med att de drar in runt en miljon på sina enkronasmatcher som de kör en gång per säsong. Vi kommer också upp i de nivåerna fast vi gör det på två tillfällen, säger Jillehed.
Höstens upplaga gav alltså något mer, ett mönster man känner igen sedan tidigare.
– Det brukar vara så att hösten ger mer. Det är svårt att få sponsorer i dessa tider där dels folks egna företag har det jobbigt och samtidigt har vi ingen publik att locka med. Men på det stora hela tycker jag att folk, både företag och privatpersoner, har slutit upp på ett fantastiskt sätt, inte bara på VIK-kronan utan genom att köpa exempelvis soffbiljetter.