"Vi kan inte göra mer"

VT följer upp. Fortsatt oklart om Spireas hemsida och telefonsvararen som ingen lyssnade av.

Västervik2012-08-17 00:00

Som VT har berättat ändrades inte Spireas hemsida under semesterperioden. Detta ledde till att de som har sökt hjälp hos Spirea hamnat hos en telefonsvarare som ingen lyssnat av. När kommunens socialchef Jörgen Olsson uppmärksammades på detta medgav han att man hade gjort fel. Olsson såg då till att numret till Spirea under resterande semestertid gick till familjeenheten så att de som sökte hjälp skulle få svar.

Sedan berättade den nu avhoppade chefen Madeleine Rosenmüller att hon och de andra på Spirea hade uppmärksammat att informationen på hemsidan var felaktig redan innan semestern. VT frågade då Olsson om han hade sett denna anmärkning, vilket han inte hade gjort.

När VT nu talar med Robert Eriksson, den ende kvarvarande personen som arbetar inom Spirea, är hans kommentar till detta:

- Det är märkligt. Vi kan inte göra mer än att påpeka att informationen är felaktig.

Spireas personal kan inte på eget bevåg ändra hemsidan. Det finns personal som ska hantera den informationen.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om