Veckor utan telefon och internet

Två veckor har nu gått sedan åskan slog ut internet för Inga-Karin Borghem. Fortfarande har Bredbandsbolaget inte löst problemet och nu har de drabbade kunderna tröttnat.

Inga-Karin tröttnade på att Bredbandsbolaget inte åtgärdade driftstörningen.   Arkivfoto:  Anders Steiner

Inga-Karin tröttnade på att Bredbandsbolaget inte åtgärdade driftstörningen. Arkivfoto: Anders Steiner

Foto: Anders Steiner

Västervik2010-08-31 18:36
- Jag tycker Bredbandsbolaget har skött det här oerhört klantigt, säger Inga-Karin.För två veckor sen kom ett kraftigt åskoväder och internet slogs ut. VT träffade då Inga-Karin Borghem och Hermann Hermannsson, grannar på Markörgatan, som var drabbade och inte hade fått tillbaka internet efter fem dagar. Nu är det drygt två veckor sedan driftstörningen och fortfarande är problemet inte åtgärdat. Förra veckan orkade Inga-Karin inte längre och sade därför upp sitt abonnemang på Bredbandsbolaget. Nu har Inga-Karin flyttat över både telefon, internet och sitt mobilabonnemang till en annan operatör. Även Hermann Hermansson är drabbad och har varken telefon eller internet. - Jag är förbannad på att de inte har löst det än. Det är fruktansvärt att de inte har kunnat åtgärda det under dessa veckor, säger Hermann. Både Inga-Karin och Hermann tycker det har varit dålig service.Varje gång de har ringt till Bredbandsbolaget har de fått till svar att man inte vet när driftstörningen kommer vara åtgärdad.Inga-Karin kommer även kräva tillbaka en del pengar från den senaste räkningen eftersom hon inte har kunnat utnyttja internet och telefon under de veckor som räkningen avser. När VT kontaktar Alexandra Carlsson, informatör på Bredbandsbolaget, svarar hon per mail att hon har kontaktat deras tekniker som ska titta närmare på ärendet.
Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om