Västerviksföretag anmäls för marknadsföringsbluff

Ett Västerviksföretag granskas nu av Konsumentverket. Enligt anmälningarna mot bolaget har företaget skickat fakturor till konsumenter utan att de har tackat ja till företagets tjänster.

Västervik2010-09-01 16:04
Företaget, som har lokaler i Västervik, bedriver telefonförsäljning av finansiella tjänster och inregistrerades för drygt ett år sedan. Konsumentverket bedömer marknadsföringen som otillbörlig och begär att företaget frivilligt ska rätta till sitt agerande. Konsumenterna erbjuds en prenumeration som kostar 368 kronor per kvartal. Enligt de elva anmälningar som inkommit mot företaget framkommer att när konsumenten bett säljaren skicka information om tjänsten har det i stället kommit en faktura utan att något avtal har ingåtts. I andra fall har konsumenten fått information om tjänsten via post med besked att anbudet antas vara accepterat om inte konsumenten hör av sig inom 14 dagar. Om uppgifterna stämmer strider det mot marknadsföringslagen, enligt Konsumentverket.Förutom anmälningarna till Konsumentverket diskuteras och varnas för företagets försäljningsmetoder på flera forum på Internet. Där klagas det på företagets försäljningsmetoder och att det är svårt att komma i kontakt per telefon. Flera hävdar att de inte får svar via mejl eller att telefonnumret till företaget inte fungerar.Det kontaktnummer som finns på företagets webbplats gick inte att nå när VT försökte under onsdagen.
Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om