"Västerviks starkaste varumärke"

För en vecka sedan fick de en Grammis. På onsdagen gav de fem framträdande på Västerviks Gymnasium. Abalone Dots är ett starkt varumärke.

Abalone Dots, Rebecka Hjukström, Sophia Hogman, Louise Holmer och Elin Mörk, framträdde på Gymnasiet och kommunalrådet Harald Hjalmarsson gav dem epitetet Västerviks starkaste varumärke.

Abalone Dots, Rebecka Hjukström, Sophia Hogman, Louise Holmer och Elin Mörk, framträdde på Gymnasiet och kommunalrådet Harald Hjalmarsson gav dem epitetet Västerviks starkaste varumärke.

Foto: Anders Steiner

Västervik2009-01-14 18:45
Kommunalrådet Harald Hjalmarsson och kommunchefen Conny Jansson passade på att gratulera de fyra tjejerna, Elin Mörk, Rebecka Hjukström, Louise Holmer och Sophia Hogman, för den fina framgången. - Abalone Dots är ett av Västerviks absolut starkaste varumärken, slog kommunalrådet fast i sitt grattistal. På eftermiddagen gav Abalone Dots fyra föreställningar i aulan för totalt 1 500 elever. Vid kvällens öppna hus för blivande gymnasieelever och deras föräldrar var det proppfullt i biblioteket. Gymnasiechefen Staffan Erlandsson gladde sig åt att före detta elever nått sådana framgångar och berättade att det varit intressant att följa deras framträdande i bland annat Allsång på Skansen och olika galor fram till Grammisen. - Vi bokade dem innan Grammisgalan, säger Erlandsson och är ett led i vår marknadsföring.
Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om