Varumärket Västervik får nytt ansikte

Reklamen för Västervik ska bli snyggare. En reklambyrå jobbar just nu med att ta fram en ny form för alla trycksaker som berör besöksnäringen.

Västervik2007-11-09 10:13
Gunnar Bohman, informationschef på kommunen, berättar om det nya ?profilprogrammet? som tas fram:
? När vi är färdiga med jobbet hoppas vi att så många som möjligt ska använda materialet som ett gemensamt formspråk. I dag finns inget gemensamt som alla använder. Det här blir en nystart med nya bilder och typsnitt som alla kan använda för att sälja varumärket Västervik.
Det är alltså meningen att fler än kommunen ska använda det nya materialet, som kostar 60 000 kronor att ta fram .
? Företag, föreningar, alla, så många som möjligt. Man ska känna igen Västervik i olika reklamformer.
Gunnar Boman vill inte avslöja hur det nya ?ansiktet? för Västervik ska se ut innan det har presenterats för destinationsgruppen. Men han ger en liten hint.
? Det är spännande, roligt och lite nytänk.




Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om