Vaktmästaren träder emellan

Tvättstugekonflikter är vanliga hos Bostadsbolaget. Tvisterna löses oftast med att vaktmästaren i området träder emellan och framför klagomålet till den som anmärkning har riktats mot.

Foto: Ulrik Alvarsson

Västervik2010-03-16 00:00
- På våra hyresgästmöten är det just tvättstugekonflikter som är det största spörsmålet. Mycket beror på delade värderingar vad gäller städning. Det som är städat för någon är kanske inte tillräckligt för någon annan, säger Agne Björkgren, förvaltare på Bostadsbolaget i Västervik.I första skedet när det uppstår konflikter om tvättstuga så är det vaktmästaren som medlar mellan grannar. Att det finns många arga lappar i tvättstugan är inte något som Agne Björkgren har fått någon uppfattning om.- I det datoriserade bokningssystemet som är installerat i Midgård bland annat är det enklare att kunna lösa konflikter, som till exempel sammanstötningar som blir vid tvist om tvättider, säger Agne Björkgren.De vanligaste konflikterna mellan grannar är gemensamhetsutrymmen men även generationsfrågor som för hög volym på grannens musik förekommer.
Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om