– Men de senaste åren har vi bara jobbat med mc-kortegen , säger han.
Och även om han tycker att det är en tråkig nyhet är han inte förvånad.
– Man har känt det på sig, säger han.
– Intresset för arrangemanget har gått lite upp och ner genom åren men sedan flytten från Gränsö har det varit svårt för arrangören att lyckas dra en tillräckligt stor publik.
Han konstaterar samtidigt att det förstås finns fördelar och nackdelar med allt. På resorten har besökarna kunnat sova mer bekvämt, i stugor i stället för i tält.
– Medelåldern har stigit bland oss mc-förare och med åldern blir man ju ofta mer bekväm.
– Samtidigt har man gått miste om den där gemenskaphetskänslan. Nu sitter folk i sina stugor. På Gränsö var det fullt av tält och motorcyklar på fälten runt slottet.
Det här att medelåldern stigit så mycket, och att det inte tillkommer så många yngre förare – vad tror du att det beror på?
– En förklaring är att vi som är äldre så att säga fick mc-kortet gratis, när vi tog bilkörkort.
Vad skulle du säga att Hojrock haft för betydelse när det kommer just till gemenskap och nätverkande mc-förare emellan?
– Det har varit en träffpunkt, en årlig sådan. Och besökarna har ju kommit från både när och fjärran. Både från Sverige och andra länder. En del besökare var ju riktigt långväga gäster.
Kan du dela med dig av något, för dig, särskilt roligt minne från Hojrock?
– Jag minns musikkvällarna på Gränsö med en publik på uppåt 6000 personer, och mc-mässorna som också krympt på senare år.