Telia beklagar

Västervik2005-04-20 00:25
Den 6 april klarskrev en tekniker jobbet i Kannsjömåla. Felet var att teknikern inte kontrollerade att telefonen hos Lars Forsell var återkopplad.
Hans G Larsson, ansvarig på Telia, beklagar det inträffade och kommer att sätta in åtgärder omedelbart för att få felet avhjälpt.
- Att det brast i rutinen vid det här tillfället kan bero på det stora tryck som ligger på teknikerna efter stormen som slog ut telefonnätet. När tekniker har klarskrivet en felanmälan så följer han upp detta med kunden. Men som sagt, inte i detta fallet, och jag kan bara beklaga, säger Hans G Larsson.

Det var efter Forsells sista samtal till Telia den 29 mars som tekniker skickades ut en vecka senare till Kannsjömåla.
Fortfarande är det 100-talet abonnenter i kommunen som är utan sin telefon. Larsson poängterar att många av felen har återuppstått då tekniker i första skedet fått göra provisoriska lagningar och många är de kunder som har varit drabbade av flera olika kabelfel
Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om