Struliga sändningar retar upp tv-handlare

Thomas Pettersson, tv-handlare på Joengs i Västervik, har tröttnat på allt strul med störningar i utsändningar. Han vill att Boxer och Teracom ska informera allmänheten bättre.

Thomas Pettersson, tv-handlare på Joengs, är kritisk mot återkommande tv-strul och kräver bättre information från Boxer och Teracom till tittarna. Foto: Anders Steiner

Thomas Pettersson, tv-handlare på Joengs, är kritisk mot återkommande tv-strul och kräver bättre information från Boxer och Teracom till tittarna. Foto: Anders Steiner

Foto: Anders Steiner

Västervik2008-04-29 00:06
- Varje gång det är störningar på grund av underhåll eller uppgraderingar i det digitala nätet blir vi nerringda. Vi blir telefonvakt åt Teracom och Boxer. Kunderna kräver att vi ska åka ut och hjälpa dom när "lådorna" tappat sin information.- Informationen måste bli bättre till allmänheten från Boxer och Teracoms sida, säger Thomas Pettersson.- Det finns information på nätet men hur många äldre har tillgång till den informationen, frågar han sig.- Kunderna som köpt sina "lådor" kräver att vi ska åka ut och göra nya inställningar utan kostnad. Det kan vi inte göra.Thomas Pettersson liknar de digitala sändningarna vid ett lekstuga, fullt med strul och med en mentalitet som genomsyras av "går det så går det".- Det marknadsförs "lådor" fast man vet att de inte fungerar, vi har slutat att sälja ett märke för att det inte fungerar. Det verkar som om vare sig Boxer eller Teracom har ordning på sina saker och låter svenska folket vara försökskaniner- Konstigt att han Olofsson i Plus inte har tagit upp det här, säger Thomas Pettersson.En anledning till att han reagerar just nu är att han och hans kollegor på Joengs fått vetskap om ett större arbete vid Fårhultsmasten om en månad.- Samma visa kommer att upprepa sig, säger Pettersson, det blir vi tv-handlare som få ta smällen.- Bättre information måste ut till allmänheten. Nu finns det tid att förbereda informationsarbetet.
Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om