Sara Dolk och Sofia Hjertqvist från kommunens samhällsbyggnadskontor berättade på torsdagen mer om planerna för Storgatan för fastighetsägare och butiksinnehavare längs med, och i närheten av sträckan.
Sedan planerna att göra gångfartsområde här först presenterades har de fått både ris och ros. En del har varit oroliga för det faktum att ett antal parkeringar kommer att försvinna.
Här är tanken att de åtta parkeringar som försvinner på Storgatan i stället blir tio nya parkeringar längs med Östra Kyrkogatan, förklarar Sara Dolk.
En annan farhåga är att det kommer att bli svårare med varuleveranser.
Kaféet Tant grön är en av verksamheterna som kommer att påverkas i båda fallen.
– Det vi främst lever på är avhämtning och det bygger på att kunderna har någonstans i närheten att parkera, säger Annika Karlsson.
Tant grön har heller ingen baksida som kan användas för leveranser, utan både det och sophämtning måste ske från gatan.
– Ibland händer det att det tar upp till en halvtimme att lasta av och då kommer lastbilen blockera vägen under den tiden.
I planen finns ett utrymme för en lastplats längre upp på gatan, men då skulle det bli långt att dra de tunga vagnarna.
– Eftersom vi har begränsat med utrymme att röra oss på kommer vi inte kunna lösa allt till 100 procent, men vi ska försöka göra allt så bra som det går, säger Sara Dolk.
Under mötet kommer flera förslag fram. Som att ta bort, eller i alla fall smalna av trottoaren längs med Storgatan utanför Tullporten, för att göra utrymmet bredare på andra sidan.
– Det är ändå ingen som går där, sägs det från flera håll.
På norrsidan planeras det nämligen ett cykelstråk från Stadsparken ner till övergångsstället vid Tullporten.
Flera föreslår också korttidsparkering utanför Amici, i stället för taxizonen som finns i dag.
– Det står ändå aldrig några taxibilar där.
Trots oro för detaljer i planen är många positivt inställda till förändringen.
– Jag tycker de har gjort ett jättebra jobb. Varje dag är jag uppriktigt förvånad över att det inte har skett någon allvarlig olycka, med tanke på hur både bilister och cyklister kör här på Storgatan, säger Julia Sandström Bodjo från Smarteyes.
Sara Dolk tycker det har kommit fram många intressanta synpunkter under mötet, några som hon och hennes kollegor inte tänkt på tidigare.