På deras hemsida skriver banken vid 10-tiden på tisdagen:
"Vi har just nu störningar i appen och internetbanken och det är svårt att logga in. Vi ber om ursäkt och jobbar på att lösa problemet så fort vi bara kan. Vi kommer att informera här så snart det är åtgärdat."
TT rapporterar att problemen från gårdagen återuppstått och att man jobbar för att lösa dem.
Strax efter klockan 10 på tisdagsförmiddagen skriver Tjustbygdens Sparbanks vd Mats Hasselquist följande i ett mail till VT:
– Det stämmer dessvärre att det är störningar som påverkar mobilappen och internetbanken även idag. Jag känner inte till grundorsaken och vet inte om det är samma orsak som igår. Igår vidtogs åtgärder som innebar att systemen stabiliserades och var stabila under natten. Det pågår arbete med högsta prioritet för att lösa problemen och ambitionen är att det ska lösas så fort som möjligt. Jag har dock ingen prognos att lämna nu.
Vid 16.30 på tisdagseftermiddagen meddelade Hasselquist att det mesta nu skulle fungera som vanligt.
– Under eftermiddagen har de flesta störningar successivt åtgärdats. De flesta tjänster fungerar nu tillfredsställande och mobilappen och internetbanken är tillgängliga. Det kan fortfarande förekomma störningar av mindre art som återstår att lösa.