Ska bli bättre på service åt sina kunder i kommunen

75 företag i Västerviks kommun med totalt cirka 400 anställda har anmält sitt intresse för en kompetensanalys till utbildning för att bli certifierade i servicebranschen.

Västervik2008-12-12 14:29
- De kunder som kommer till Västerviks kommun ska få bra service, ett intryck som man som kund tar med sig. Oavsett vad kommunen har att erbjuda för övrigt så är det hur man blir mottagen man kommer ihåg, säger Annika Boman, Västervik Framåt AB.Västerviks Handel och Garpe Gamleby Centrum har tagit initiativet för sina medlemmar såväl anställda som chefer. Det är allt från lanthandlare till stora butiker i Västervik som erbjuds en kostnadsfri kompetensanalys och en serviceutbildning med certifiering. För de som inte är medlemmar har Västervik Framåt åtagit sig uppdraget att nå ut till övriga handlare och serviceföretag med information.Västervik Framåt söker nu EU stöd från ESF-rådet för att kunna erbjuda alla företag en serviceutbildning med certifiering.- Vi kommer att få beslut om stödet i april nästa år och räknar med att hålla en inledande kompetensanalys under april och maj månader med samtliga 400 som anmält sig. Nästa steg blir en ny ansökan till utbildning i service med en certifiering som mål. Denna utbildning beräknas påbörjas i juni, säger Annika Boman.
Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om