S vill veta effekterna av kommunens marknadsföring

Västerviks kommun har under de senaste åren satsat stora pengar på marknadsföring. Nu vill den socialdemokratiska fullmäktigegruppen ha svar på hur mycket pengar som satsats och om effekten av satsningarna har utvärderats.

Västervik2007-09-21 00:25
Frågorna är ställda i form av en interpellation till kommunalrådet Harald Hjalmarsson (m) inför kommande sammanträde med kommunfullmäktige.
Socialdemokraterna Gert Wollinger och Tomas Kronståhl för fram att en forskningsrapport från Stockholms universitet visar att svenska kommuner kastar bort tiotals miljoner på reklam, som inte fungerar. Dessa marknadsföringspengar är i stort sett bortkastade medel. I stället är det möjlighet att få arbete, tillgång till utbildning och bra kommunal service, som är viktigt.

Nu vill man att kommunen tänker om och satsa på alternativ för att få hit nya kommuninvånare och nya arbetstillfällen.
Riktad marknadsföring till studenter som går sista terminen på universitet och högskolor liksom riktad information till invandrare är förslag från socialdemokraternas sida.
Idéerna fördes fram redan vid budgetbehandlingen i juni månad men röstades så ned. Nu kommer socialdemokraterna igen genom att vilja diskutera med och få svar från Harald Hjalmarsson.
Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om