Peter Gustafsson berättar att antalet boende på campingen har minskat ett par år i rad, vädret har varit för dåligt.
-Det är så jäkla tråkigt, det regnade massor under onsdagen och torsdagen. Vi hade över 90 klubbar vars föråkare satte upp tält och fixade innan start men sen kom inte de egna medlemmarna. Vädret var för dåligt helt enkelt.
Campingen hade cirka 3500 boende, en minskning med ungefär 1000 personer från förra året.
- Vi har två grupper kan man säga, den första är hojåkarna, de är de som är kärnan i Hojrock. Den andra gruppen är "vanliga" besökare. Lördagen har verkligen blivit en familjefest och i år var det fler barnfamiljer än någonsin, mycket på grund av artisterna.
- Konserterna säljer bra men kärnan, hojåkarna bli färre och stannar lite färre dagar, man åker hem när vädret är så dåligt som det var i år.
Går Hojrock runt ekonomiskt?
- Det går precis runt, och om man ska skämta lite så har jag personligen antagligen Sveriges sämsta timpenning. Men för att kunna utvecklas och nå ut till fler är det nödvändigt att få in pengar, annars har vi inte råd att marknadsföra evenemanget. Vi vill ha fler besökare så klart.
Vad ska ni göra nu för att höja siffrorna till nästa år?
- Stommen är helt rätt och organisationen fungerar jättebra. Alla som vi pratar med tycker att det är ett väldigt bra arrangemang och är otroligt nöjda. Hammerfall hade en av sina bästa spelningar någonsin, det kan nog alla som var där hålla med om.
- Artisterna kändes helt rätt så vi kommer köra på det spåret. Vi ska fokusera mer på Hojåkarna och arbeta med stora partners.
- Nu ska jag ta en veckas semester och sen tänka på hur vi kan nå ut till fler. Sen är det bara att hoppas på bättre väder.