Hans designarbete för företagets jubileumskampanj tog sig till final i kategorin Jubileumsskrifter 2013 när Svenska Publishing-priset delades i Stockholm på onsdagskvällen. Men det blev inget första pris.
– Nej, vi föll på mållinjen skulle man kunna säga, men vi är förstås glada över att vara med bland de fem nominerade, säger Niklas Wrångberg.
Kampanjen är skapad tillsammans med Västerviksfotografen Rolf Andersson. Beställare för Iggesund Paperboard är en för många känd tidigare Västerviksbo, nämligen Staffan Sjöberg, som på 90-talet drev reklambyrå i Västervik och som senare har lagt ut många jobb till de duktiga kreatörerna i Västervik.
Kampanjen bygger på året 1963 då kartongpapperet Invercote skapades. En period då skandinavisk design gjorde sig känd i världen. Jubileumsskriften bygger förutom på en trycktekniskt komplicerad broschyr också på mässmaterial med skandinaviska designföremål.
Under arbetet kom Niklas på idén med att låta klassiska The Spotnicks göra en singel just med namnet Invercote Tribute. Ett band som 1963 var Sveriges stora musikaliska export i världen.
–Hur som helst har vi jättekul och ska fira i kväll innan vi åker hem. Vi är jättenöjda och glada, sade Niklas från festlokalen i Stockholm på onsdagskvällen.