Missnöjd mobilkund fick rätt
Leif Törngren är glad i dag. Efter mer än tre månaders kämpande har mobiloperatören Telenor gått med på att avsluta hans abonnemang.
Glad igen. Leif Törngren har nu fått rätt mot Telenor som meddelat att man avslutar hans abonnemang. Arkivfoto: MARIE KERROLF
Foto:
Men nu har han alltså fått beskedet att Telenor avslutar hans abonnemang och stryker de fakturor han har fått på tjänster han inte utnyttjat.
- Det känns bra. Jag tyckte hela tiden att jag hade rätten på min sida och trodde nog att det skulle sluta så här. Men det har tagit väldigt mycket tid och kraft, säger Leif Törngren till VT.
Efter att VT skrivit om hans ärende hade han kontakt med både kommunens konsumentvägledare samt organisationen Konsumenternas tele- och internetbyrå, KTIB, som hjälpte honom att skicka in alla papper till Telenor. Pappren skickades i tisdags. På fredagen blev Leif Törngren uppringd av en reklamationsansvarig på Telenor som fick höra historien ännu en gång. Efter det fick Leif Törngren beskedet att abonnemanget skulle avslutas.
Så jobbar vi med nyheter Läs mer här!