Missnöjd mobilkund fick rätt

Leif Törngren är glad i dag. Efter mer än tre månaders kämpande har mobiloperatören Telenor gått med på att avsluta hans abonnemang.

Glad igen. Leif Törngren har nu fått rätt mot Telenor som meddelat att man avslutar hans abonnemang.  Arkivfoto: MARIE KERROLF

Glad igen. Leif Törngren har nu fått rätt mot Telenor som meddelat att man avslutar hans abonnemang. Arkivfoto: MARIE KERROLF

Foto:

Västervik2007-11-10 00:25
VT berättade för några veckor sedan om Leif Törngren som i juli köpte en ny mobiltelefon hos en ambulerande försäljare. Vid köpet blev han lovad vissa tilläggstjänster. Det visade sig sedan att tjänsterna inte ingick i den telefon han hade valt. Leif Törngren ville därför häva köpet men lyckades inte, då telefonen redan var använd.
Men nu har han alltså fått beskedet att Telenor avslutar hans abonnemang och stryker de fakturor han har fått på tjänster han inte utnyttjat.
- Det känns bra. Jag tyckte hela tiden att jag hade rätten på min sida och trodde nog att det skulle sluta så här. Men det har tagit väldigt mycket tid och kraft, säger Leif Törngren till VT.
Efter att VT skrivit om hans ärende hade han kontakt med både kommunens konsumentvägledare samt organisationen Konsumenternas tele- och internetbyrå, KTIB, som hjälpte honom att skicka in alla papper till Telenor. Pappren skickades i tisdags. På fredagen blev Leif Törngren uppringd av en reklamationsansvarig på Telenor som fick höra historien ännu en gång. Efter det fick Leif Törngren beskedet att abonnemanget skulle avslutas.
Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om