Två kommunala kundtjänster blir en

En ny samlad kundtjänst på kommunhuset ska göra det enklare för medborgarna att ställa frågor och anmäla ärenden som rör gator och parker.

Jennifer Alvarsson, Susanne Svensson och Annelie Wall Ericsson kommer att ta emot medborgarnas frågor om gator och parker digitalt och per telefon. Men det går också bra att rent fysiskt titta i kommunhuset och framföra sitt ärende.

Jennifer Alvarsson, Susanne Svensson och Annelie Wall Ericsson kommer att ta emot medborgarnas frågor om gator och parker digitalt och per telefon. Men det går också bra att rent fysiskt titta i kommunhuset och framföra sitt ärende.

Foto: Johan Jensen

Västervik2022-10-14 16:07

Den nya kundtjänsten – som inryms i kommunhusets befintliga reception – öppnar den 17 oktober.

"Vi tror att det blir enklare för medborgarna att få en mer samlad kundtjänst nära oss som beställarorganisation", säger Daniel Niklasson, samhällsbyggnadschef, i ett pressmeddelande:

"Tidigare har medborgare inte alltid vetat om man ska vända sig till kommunhuset eller till Västervik Miljö & Energi i frågor som rör utemiljöer. Är det en trasig gunga så ska man ha anmält till Lunnargatan, men har man synpunkter eller vill ha en gunga eller lekplats så är det kommunhuset man ska vända sig till. Nu blir det enklare när allt går till samma kundtjänst."

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!