Vårens tappning går av stapeln den 2 mars.
Konceptet innebär att man promenerar runt till flera olika medverkande restauranger på stan och serveras en matbit på varje ställe.
En av de Västervikskrögare som deltagit är Burgershacks Heléne Nilsson som gillar upplägget och gärna skulle vara med igen.
– Första gången tackade jag nej. Jag tänkte att det nog inte riktigt passade oss.
Men när det var dags för höstens upplaga, som ägde rum i september, hade hon tänkt till och tänkt om.
– Det blev jättelyckat. Det var fortfarande varmt i luften då och gästerna kunde sitta utomhus. Vi har ju begränsat med platser inne.
Det som serverades var sliders, det vill säga hamburgare i miniformat.
Flera av matgästerna var kända ansikten sedan tidigare, men Heléne bedömer att man också fått nya restauranggäster tack vare evenemanget.
Erik Hemmingsson, food and beverage manager, på Guldkant gillar också konceptet.
– Vi har varit med två gånger och deltar gärna igen.
– Det är ett roligt evenemang, folk är glada och positiva.
Däremot är han tveksam till om restaurangen fått så många nya matgäster tack vare Moveat.
– Men kanske att en och annan nygammal gäst har hittat tillbaka.
– Det som serveras den här dagen ska ju bara vara ett litet smakprov och det är en rolig och kreativ utmaning att skapa något som kan symbolisera och representera vår restaurang, säger han.