?Inget märkligt alls?

Kommunens informationschef försvarar att man inte frågade Västerviks företag.

Västervik2005-02-12 00:25
Gunnar Boman, informationschef, på Västerviks kommun ser inget märkligt i att man inte tillfrågade några lokala Västerviksföretag när kommunen skulle marknadsföra sig.
? Det var Uppsalaföretaget som tog initiativet till bilagan. De presenterade ett komplett upplägg med finansiering. Vi tyckte att det var naturligt att gå vidare med dem.
Gunnar Boman berättar att kommunen uppmanade Uppsalaföretaget att utnyttja lokala krafter i arbetet med bilagan.
? Efter vad jag förstår kommer företaget att använda Västerviksfolk även till andra bilagor.

Västerviks kommun skjuter till 120.000 kronor till bilagan.
? Bilagan ska marknadsföra Västervik och näringslivet här. Den ska visa upp Västervik som etablerings-, inflyttnings- och turistort, berättar Gunnar Boman.
Utöver de cirka 400.000 exemplar som distribueras med Aftonbladet kommer bilagan att skickas ut till de som finns i Inflyttarservice register över personer som är intresserade av att flytta till kommunen.
Publiceringsdatumet, den sjätte mars, sammanfaller dessutom med en båtmässa i Stockholm där Västerviks kommun finns på plats. Bilagan kommer att delas ut till mäss besökarna.
Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om