Harald Hjalmarsson förstår inte s-resonemang

Att satsa på turism för att locka folk att flytta till Västervik är att kasta pengarna i sjön, menar socialdemokraterna i en interpellation till kommunalrådet, och hänvisar till en forskningsrapport. Så är det inte alls, svarade Harald Hjalmarsson (m) på tordagens kommunfullmäktige.

Västervik2007-09-29 01:08
Socialdemokraterna byggde sin interpellation, där de undrar hur mycket pengar kommunen lägger på marknadsföring, på en forskningsrapport man tagit del av. På torsdagen fick de ett svar baserat på exakt samma rapport av Hjalmarsson. - Jag tog med ett citat ur rapporten, enligt den rör sig flyttströmmarna med turistströmmarna. Vi ska inte märka ord, men det finns olika nyanser i det här, sa Hjalmarsson när han svarade.- Där har du ett faktafel, titta här Harald, kontrade, Gert Wollinger (s) och hänvisade till ett annat stycke i forskningsrapporten:- "Artikeln som är av explorativ karaktär pekar dock på behovet av vidare forskning för att slutligen kunna fastställa hypotesens giltighet". Hjalmarsson fick sista ordet marknadsföringsdiskussionen.- Det är ju du som använt rapporten, jag förstår inte ditt resonemang.Svaret på frågan vad marknadsföringen har kostat de senaste åren (2003-2006) är 8,5 miljoner kronor. Den största delen av pengarna har använts för att marknadsföra besöksnäringen och turismen.
Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om