"Finns ingen ursäkt för ett nedkylt tåg"
Lokförare Herbert Paalberg har skickat VT:s gårdagsartikel till den som är kvalitetsansvarig.
Herbert Paalberg ser ingen ursäkt för den usla tågservicen. Foto: MAGNUS GLANS
Foto:
- Så här skall det vara varje gång, säger lokförare Herbert Paalberg.
Herbert Paalberg var något upprörd över det som hände på trettondagen med frysande passagerare och ett tåg som helt enkelt lade av utanför Åtvidaberg.
- Något sådant får inte och ska inte kunna hända.
Men det finns tydligen en smärtgräns på minus 15 grader?
- Inte alls. Det skall gå bra att köra ända upp till 30 minusgrader. Absolut till minus 25, säger Herbert Paalberg som gjort det många gånger.
Men det som nu hände, var det en engångsföreteelse?
- Vi har haft några kalla tåg men som jag sa så får det inte hända någon gång.
Herbert Paalberg värnar om sina tåg och om passagerarna.
- Nöjda passagerare är den bästa belöningen.
Det som hände på trettondagen kommer inte att gå obemärkt förbi.
- Den artikel som ni hade i VT har jag kopierat och skickat till bland annat den som är kvalitetsansvarig.
- Y1 som vi använder i dag är det bästa tåg vi haft så det kan inte finnas några ursäkter.
- Målsättningen måste vara att leverera en bra produkt till kunden, det vill säga passagerarna.
Vi pratade med en av gårdagens passagerare.
- Kallt var det definitivt inte. Det var nästan väl varmt, sa Frank Morton som klev av med väskor och en gitarr i bagaget.
- Jag går på Visskolan här i Västervik.
Nöjda kunder var som sagt målsättningen.
Så jobbar vi med nyheter Läs mer här!