– Vi känner att vi har gjort det här, säger Magnus.
– Det gör sig inte själv att driva ett event, det är mycket jobb. Vi har gjort det här helt enkelt och nu får andra ta vid.
De som ska ta vid är Veronica och Jojje Moraeus. De är inte nya för Sportbilsdagsbesökarna, de har varit med och arrangerat eventet de tre senaste åren. Anledningen till att man tog in fler arrangörer var att Sportbilsdagen gick ner till en dag och flyttade till Hamnplan. Att köra allt samtidigt krävde fler medarbetare.
När du blickar tillbaka, vad tycker du har varit extra kul eller blivit extra bra?
– Jag har brunnit för stadsracet. Jag tycker det varit roligt att vi har kunnat köra mitt inne i stan.
Var det svårt att få till det med tillstånd och allt?
– Det gick väldigt smidigt faktiskt. Vi vet andra ställen som haft det svårt men vi fick bra hjälp från kommunen.
Sportbilsdagen är också förknippad med ovanliga bilar. Magnus pekar ut två exempel på bilar som lockat extra mycket uppmärksamhet: Koenigsegg och Pagani.
– De är supersportbilar, de drar extra mycket folk.
– Ett annat kul år var när Marcus Ericsson, svensk formel 1-förare var här och körde. Det drog mycket folk.
Känns det vemodigt nu eller är det bara skönt?
– Jag tycker inte att det känns vemodigt. Det är skönt att det finns någon som vill driva det vidare och att det kommer finnas kvar. Som arrangör har man inte hunnit se och uppleva allt på plats, det ska bli kul att få gå som publik och se allt från ett annat perspektiv.