Det här var elevernas första stora chans att visa upp vad de jobbat med under terminen och få en chans att prova på hur säljbara deras produkter är. Miljömedvetenhet och välgörenhetstänk är något som genomsyrar många av företagsidéerna. Här finns till exempel bärkassar i tyg, hållbara vattenflaskor och tvättnötter. P&K säljer nyckelringar med personliga motiv och skänker halva vinsten till Världsnaturfonden.
– Det var svårt att komma på en idé. Först ville vi göra en bok, men det blev för svårt, säger Molly Nasser.
Hon tänkte på när hon varit på mässa tidigare och köpt en nyckelring. Tanken på att låta kunderna designa sina egna nyckelringar föddes.
– Det är ju något som alla har användning av, säger Linnéa Vanberg.
Tillsammans med Jakob Hummelgren utvecklade de idén. De köpte in nyckelringar i plast och på plats på mässan kunde man välja ett motiv, som sedan skrevs ut och fattades in som en bild i plasthöljet.
– Svartvitt kan vi fixa med en gång, men vill de ha färg tar det lite längre tid, säger Linnéa Vanberg.
Men mest populära verkar de svartvita motiv de redan förberett som exempel vara, så Linnéa får ställa sig och tillverka fler.
En bit bort står Mahdi Soltani och Merveis Hajadari. Tillsammans med Ali Rahim och Ali Jafari har de UF-företaget Creative eye och de har specialiserat sig på armband, som de gör själva.
– Vi har beställt pärlorna och tillverkat armbanden, säger Mahdi Soltani.
– Det är roligt att vara med, träffa folk att prata med och tjäna lite pengar.
Företaget Smushie UF har satsat på något helt annat, nämligen en färdig frukostblandning för folk i farten.
– Det är havregryn, chiafrön, blåbärspulver och mullbär, berättar Ellinor Johansson.
Sedan blandar man i lite hett vatten, för att göra en gröt, eller blandar med yoghurt för att göra en smoothie. Förpackningen som blandningen kommer i kan då användas att äta ur. Och till och med för att blanda gröt i eftersom burken tål hetta.
Ellinor står och säljer produkten tillsammans med UF-kamraterna Felix Clausen och Moa Lundkvist.
– Vi ville göra något nytt, något som inte är så vanligt på UF-mässorna. Flera av oss har gått fotbollsprofilen på gymnasiet och vi har läst näringslära och om frukostens påverkan på blodsocker och energi, så då kom den här idén, säger Ellinor.
Många ville ta ett smakprov, så de tog slut redan under förmiddagen.
– Och nu har vi sålt slut på de partier vi hade!