- Alla startar företag hej vilt och det låter lätt. Det är det inte. Det är en stor process. Vi har suttit i telefon mycket och pratat med Skatteverket, Tullen, DHL och Posten.
_ Sedan måste man gå igenom en massa papper. Vi vill ha vårt företag helt perfekt så det har varit mycket att gå igenom, säger Robert Holmstedt.
Västervikskillarna vill få folk att köpa jeans på nätet. Nesal Fashion heter företaget. Målgruppen är 16-40 år.
Är det inte krångligt att köpa jeans på nätet?
- Nej. Vi kollade en kundundersökning med konsumenter som visade vad konsumenten ville ha mest av allt i ett köp. Vet du vad det var? En snabb leverans. De vill ha grejerna snabbt alltså och de ska vi ge konsumenterna.
Om det blir fort men fel då?
- De får pröva jeansen och passar de inte så kan vi ordna nya. Om de inte vill ha dem så får de pengarna tillbaka, förklarar Kurtovic.
De har redan börjat sälja på nätet. Och målet är klart.
- Det är att kunna leva på det. Idag har vi andra jobb, men i framtiden vill i alla fall jag ha friheten att bestämma över mig själv, säger Holmstedt.