Butikssäljare visste inte heller vad som gällde

Att säljaren som sålde telefonen till Leif Törngren i marknadsföringssyfte kunde erbjuda ett tilläggspaket som inte fungerade på den aktuella telefonen är olyckligt, men inte konstigt, menar Kenny Fröling och hans kollegor i Telenorbutiken i Västervik.

Västervik2007-10-26 01:07
- Även vi har fått paketet med en programvara från Sony Ericsson och det har vi skickat med alla som köpt Sony Ericssons telefoner. Vi har inte heller vetat om att alla telefoner inte stöder programvaran, säger Kenny Fröling.Dock har butiken, till skillnad från de mobila TelenorXPress-säljarna, inte använt programvaran som lockbete. Den har gratis skickats med alla som köpt Sony Ericssons telefoner.Telenors informationsdirektör Annica Elmehagen tycker att Leif Törngrens ärende låter komplicerat. Men hon kan inte uttala sig om det fallet specifikt utan vill gärna ha kontakt med Leif Törngren för att få fler detaljer. Men hon menar att Telenors uppgift i första hand är att få de utlovade tjänsterna att fungera.- Har han skrivit under ett avtal med oss så är vårt mål att få allt att fungera under avtalstiden. Men till syvende och sist är det ju så att om det inte går att lösa så får vi hjälpa honom att avsluta abonnemanget. Vill han inte vara kund hos oss så ska han inte vara det. Vi har ingenting att tjäna på att ha missnöjda kunder.
Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om