Bank-VD:n: Nu fungerar det bättre, men kan gå långsamt

Swedbank och sparbanker som Tjustbygdens Sparbank fortsätter med tekniska problem med sin internetbank och mobilapp.

Tjustbygdens Sparbank har tekniska problem med internetbanken och appen.

Tjustbygdens Sparbank har tekniska problem med internetbanken och appen.

Foto: Kristina Westring

Västervik2021-01-25 10:53

Tobias Bååth är marknadschef på Tjustbygdens Sparbank. Han säger att problemen startade klockan 8 på måndagsmorgonen, och att de enbart gällt internetbanken och appen.

Vid 12-snåret på måndagen tycktes problemen vara lösta, men det visar sig att problematiken fortsätter.

Vid 12.35 skriver Tjustbygdens Sparbanks vd, Mats Hasselquist, följande i ett mail:

– Jag har fått uppdaterad information om att störningarna fortsätter med bland annat långa svarstider och att det kan vara problem med tillgängligheten till mobil- och internetbanken. Arbetet med att lösa problemen fortsätter således med högsta prioritet.

Runt 16-tiden på måndagseftermiddagen kvarstår problemen.

– Till skillnad från störningarna under förmiddagen går det att koppla upp sig och logga in men det är längre svarstider än normalt och det kan delvis vara problem med tillgängligheten, meddelar Hasselquist.

Länsförsäkringar hade under måndagsförmiddagen tekniska problem med sin app. Vid 12-tiden meddelade man via appen att man arbetade på att lösa problemen.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!