I år är det tolfte året i rad som Tillväxtdagen arrangeras på Gränsö slott. Och årets program börjar få sin slutgiltiga form. Det berättar Jan B Frey i Tillväxtdagens programkommitté. Han säger att årets upplaga av dagen kommer att likna upplägget som var för två år sedan.
– På förmiddagen kommer vi att ha miniseminarier och efter vår mingellunch blir det flera föreläsningar och diskussioner.
Varje år har man ett tema och i år kommer särskilt fokus ligga på att marknadsföra och sälja.
– Jag tror så klart att det är viktigt för företag för att kunna överleva och för att växa. Men det handlar om marknadsföring och försäljning i vid bemärkelse, berättar Jan B Frey.
Årets miniseminarier handlar bland annat om lönsam tillväxt. Det leds av Lars Persson med MariKadowaki, som bland annat är vd för Saft i Oskarshamn, som gäst.
Att sälja med hjälp av sociala medier och frågor om franchise kommer också tillägnas ett seminarium vardera.
Årets föreläsningar hålls av idel kända namn. Bland andra kommer superentreprenören Per Holknekt, som bland annat ligger bakom klädmärket Odd molly att föreläsa. Västervikssonen Per Svärdson, med näthandelssuccéerna Adlibris och Apotea i bagaget kommer också att föreläsa.
– Vi är också väldigt nöjda över att före detta näringsminister Annie Lööf kommer på årets Tillväxdag, säger Jan B Frey.
Han hoppas att centerledaren kommer att tala om tillväxt och viktiga frågor och utmaningar för landsbygdens företag.