– Eftersom det är första året har vi inget att jämföra med. Men med facit i hand, är jag nöjd, säger Anki Andersson, ansvarig för Upplevelsebadet på Lysingsbadet.
Även om badet inte har fått fler gäster än tidigare år, har det varit en jämn nivå av besökare. Det tack vare det dåliga vädret.
– Det är någon gång som vi har fått be gäster att vänta, eftersom att badet varit fullt. Men oftast är det en behaglig strömning av besökare.
På grund av att säsongen ställdes in förra säsongen fick säsongscamparna och villavagnarna gratis inträde till badet i år. De flesta gästerna är från resorten men många är även från Västervik och kringliggande städer. Anki Andersson tror att det delvis beror på att simhallen i Västervik har varit stängd och det kalla vädret.
– Många familjer förknippar sommaren med bad samt att det har inte varit särskilt många stranddagar i år.
Badgästerna är, enligt Anki Andersson, ofta nöjda med sin upplevelse.
– Jag tror att de är nöjda. Vi har fått mycket ros och lite ris. Vi hade först en tretimmarsregel men vi tog bort den. Det gör att gästerna kan spendera hela dagarna här, många går hem och äter och kommer sedan tillbaka igen.
Badet har mellan 600 och över 1 000 besökare per dag och Anki Andersson ger en stor eloge till badvärdarna.
– Det är många som berömmer dem för att de hela tiden har en sådan koll.
En av badvärdarna är Mohammed Mosab. Han har tidigare arbetat på Västervik simhall och har det största ansvaret av värdarna på Upplevelsebadet.
– Det är det roligaste jobbet jag har haft, säger han.
På Upplevelsebadet är det alltid fyra badvärdar i tjänst. Tre som spanar och en som går runt och hjälper gästerna. En av de viktigaste målen för dem är att både vuxna och barn ska ha roligt och trivas.
– Sommaren har gått riktigt bra och det är många gäster som kommer fram till oss och säger att de är nöjda och känner sig trygga när vi har en sådan koll, säger Mohammed Mosab.
Två av onsdagens besökare var Patrick och Finn Feichter. De campar på resorten och det var deras första besök på Upplevelsebadet.
– Vi har varit här i två timmar nu. Jag tycker det är bra att det finns något för hela familjen. Mycket bassänger och rutschbanor för barnen, och en möjlighet att gå in på relaxen för de vuxna, säger Patrick Feichter.
Anki Andersson berättar att hon brukar lyssna på besökarnas synpunkter och skriver upp eventuella klagomål. I slutet av sommaren ska personalen sätta sig ner och diskutera vad som har gått bra och vad som ska förbättras till nästa säsong.
– Det är vissa saker som kan utvecklas som man inte vet innan man har kört igång, som till exempel en ombyggnation av omklädningsrum.