Kärleksförklaringar till Västervik i ny kampanj

Västervik Framåt satsar på en ny kampanj via sociala medier – med målet att skapa samhörighet och en positiv känsla av varumärket Västervik.

Skärgård. Vatten och skärgård dominerar bland de bilder som postats i kampanjen.

Skärgård. Vatten och skärgård dominerar bland de bilder som postats i kampanjen.

Foto: Hans Brandin

Kampanj2014-06-05 15:35

"Därför älskar jag Västervik" – det är namnet på den nya kampanjen, som redan nu är i gång på Instagram, Twitter och Facebook. Tanken är att människor ska posta bilder med olika uttryck över hur och varför man gillar Västervik under hashtagen#därförälskarjagvästervik.

– Det här gör vi både mot turister och de som bor här, vi vill skapa samhörighet och öka kännedomen om varumärket Västervik, säger Johan Öhrling-Elltorp, webbredaktör/evenemangsansvarig på Västervik Framåt.

Kampanjen har smygstartat med några annonser, och runt 150 bilder har redan trillat in på sociala medier under ovan nämnda hashtag. Vatten och skärgård dominerar bilderna, men här finns också fotografier från utflykter och vandringsleder i kommunen.

Under sommaren är kampanjen kopplade till en tävling, där en jury utser vinnare varje månad. Priserna kommer från Västervik Resort, Idö Skärgårdsliv och Gränsö Spa.

Till en början samlas alla bilder på kampanjsidan darforalskarjagvastervik.se, men i framtiden är det inte omöjligt att de används i olika typer av marknadsföring.

Läs mer i papperstidningen och e-tidningen.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om