Erik Saade: Masquerade
Ett återkommande tema i både böcker och på biodukar är sådana där farliga ord som inte får nämnas, för då händer det ruskiga grejer. Som typ Sauron i "Sagan om ringen" eller Voldemort i "Harry Potter".
Eric Saade Foto: Claudio Bresciani / SCANPIX /
Foto: Claudio Bresciani / SCANPIX
Det här är en recension. Åsikterna i texten är skribentens egna.
Med det sagt erkänner jag villigt att jag var lite svag för Eric Saades omtalade duschdans i Melodifestivalen. Kan inte rå för det. Men där fanns en både gullig och väl inövad pojkbandspotential. Och det vi såg i Mellon går igen i Saades debutalbum. Det är välpolerat, formstöpt och hyfsat producerat, och 19-åringen från Kattarp känns lika farlig som en två veckor gammal kattunge.
Men även om man hatar den repetativa refrängen i "Manboy" är det just albumets brist på sådana som drar ned betyget. Det finns några, men de borde vara fler, för Saade blir bäst när han discosyntar som vore han BWO:s yngsta medlem.
Sara Haldert/TT Spektra
sara.haldert@ttspektra.se