Nöden har ingen lag – men håll kundtoaletterna fräscha!

Som landsortsbo åker jag till Västervik då och då, och storhandlar för cirka 4 000– 5 000 kronor per gång i olika affärer.

Skribenten behöver ibland uppsöka en toalett under sina inköpsrundor i Västervik, men tycker att butikernas kundtoaletter lämnar mycket att önska.

Skribenten behöver ibland uppsöka en toalett under sina inköpsrundor i Västervik, men tycker att butikernas kundtoaletter lämnar mycket att önska.

Foto: FREDRIK PERSSON / TT

Insändare2023-11-30 06:00
Det här är en insändare. Åsikterna i texten är skribentens egna.

Under den tid det tar behöver jag ibland uppsöka toaletten, oftast i någon av de två affärer jag alltid gör inköp i. Tyvärr blir jag så besviken de flesta gånger, då det saknas både toalettpapper och handdukspapper. Överfulla papperskorgar och skräp på golvet. 

Skulle det vara för mycket begärt att avsätta någon personal att då och då, eller ofta, beroende på kundtillströmningen, titta till, fylla på och göra även detta besök lika tilltalande som den övriga fräscha butiken?

Givetvis kan jag påtala detta själv i kassa/kundtjänst men till slut orkar man inte.