Jag hänvisar till min första insändare och önskar än en gång svar på mina frågor:
Fråga 1: Om nu det kommunägda företaget har ett svengelskt namn där resort betyder upplevelse – tycker då politikerna att Lysingsbadet är den enda upplevelse som Västervik har? Som åtminstone jag har sett det så händer det en hel del i Västervik på sommaren.
Fråga 2: Västervik Resort AB har många vägskyltar långt utanför Västervik och därefter ända fram till campingen. Är det viktigt med alla reklamskyltar för ett kommunägt företag? Borde det inte stå Lysingsbadet camping samtidigt som de blir lika många som vägskyltarna till Gränsö, Båtsmansstugorna och smalspåret? Hur stora reklamkostnader behöver detta kommunägda bolag?
Fråga 3: Nu får vi veta att Lysingsbadets badhus kostade 40 miljoner kronor – ett badhus som bara används några månader om året. Min fråga blir då: borde inte folket få rösta om vad vi borde investera dessa pengar i? Det finns mycket pengar tydligen som investeras i det kommunägda företaget?