Pippi är starkare än Yes och Ikea

ALV rankas åter som Sveriges starkaste varumärke. ”Överraskande, när vi konkurrerar med varumärken som inte påverkas lika starkt av pandemin”.

Marknadschef Lena Möller är glatt överraskad över att ALV kniper förstaplatsen som starkaste varumärke i kategorin Nöjesattraktioner, utan även starkaste varumärke alla kategorier.

Marknadschef Lena Möller är glatt överraskad över att ALV kniper förstaplatsen som starkaste varumärke i kategorin Nöjesattraktioner, utan även starkaste varumärke alla kategorier.

Foto: Elin Elmström

Vimmerby2020-10-16 14:30

Det säger marknads- och försäljningschef Lena Möller.

Att Astrid Lindgrens Värld på nytt kniper förstaplatsen i kategorin ”Nöjesattraktioner” i Swedish Brand Awards konsumentundersökning är jätteroligt, tycker Möller.

– Men mer överraskande och fantastiskt roligt är det att vi rankas som Sveriges starkaste varumärke alla kategorier, med där 400 varumärken i 30 olika branscher.

ALV är med andra ord starkare varumärke än Yes, Ikea, Systembolaget och en rad stora bilmärken. Men vad gör det för skillnad?

– Det är ett kvitto att vår långsiktiga strategi fungerar. Det känns särskilt bra en säsong som den här, när vi inte kunnat ha öppet. 

Karta: Astrid Lindgrens Värld
Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!